Folkeskolen efter reformen
Hvad siger følgeforskningen?
En del af serien Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS (4) , og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
FOLKESKOLEN EFTER REFORMEN FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG
Med afsæt i 51 rapporter giver forfatterne til Folkeskolen efter reformen et billede af folkeskolen fem år, efter at en bred forligskreds i Folketinget fra 2014 satte nye rammer for skolen, de professionelle og eleverne. Forfatterne læser på tværs af de omkring 5.000 siders følgeforskning og giver en sammenfatning af udviklingen inden for nogle af de mest centrale elementer i reformen. Hvad ved vi om:
· elevernes faglige deltagelse, interesse og trivsel?
· den længere skoledag og graden af motion og bevægelse i skolen?
· åben skole, lektiehjælp og faglig fordybelse?
· understøttende undervisning, styring og ledelse og professionelt samarbejde?
· kompetenceudviklingen af skolens ansatte og undervisning med fælles mål?
Folkeskolen efter reformen samler resultaterne fra følgeforskningen og giver alle, der interesserer sig for skolen og reformen, mulighed for at få et hurtigt overblik over, hvordan det går med reformelementerne i skolens hverdag.
Indholdsfortegnelse
Forlaget skriver:
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…
2 februar 2024
HISTORISKE DAGE 2024 9.-10. marts
Vi glæder os til Historiske Dage 2024 den 9.-10. marts og håber at møde mange af vores historieinteresserede læsere! Dagene b…
15 januar 2024
Julius Bomholt-Prisen
Kulturministeriets forskningspris, Julius Bomholt-Prisen, bliver den 17. januar 2024 overrakt til arkæolog og forskningschef…