Folkeskolen efter reformen
Hvad siger følgeforskningen?
En del af serien Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS (4) , og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
FOLKESKOLEN EFTER REFORMEN FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG
Med afsæt i 51 rapporter giver forfatterne til Folkeskolen efter reformen et billede af folkeskolen fem år, efter at en bred forligskreds i Folketinget fra 2014 satte nye rammer for skolen, de professionelle og eleverne. Forfatterne læser på tværs af de omkring 5.000 siders følgeforskning og giver en sammenfatning af udviklingen inden for nogle af de mest centrale elementer i reformen. Hvad ved vi om:
· elevernes faglige deltagelse, interesse og trivsel?
· den længere skoledag og graden af motion og bevægelse i skolen?
· åben skole, lektiehjælp og faglig fordybelse?
· understøttende undervisning, styring og ledelse og professionelt samarbejde?
· kompetenceudviklingen af skolens ansatte og undervisning med fælles mål?
Folkeskolen efter reformen samler resultaterne fra følgeforskningen og giver alle, der interesserer sig for skolen og reformen, mulighed for at få et hurtigt overblik over, hvordan det går med reformelementerne i skolens hverdag.
Indholdsfortegnelse
Netop udkommet
Forlaget skriver:
17 januar 2025
Forårets Bogtorsdage
I marts genoptager vi de månedlige Bogtorsdage i samarbejde med Det Kgl. Bibliotek i Aarhus. Datoerne arrangementerne frem ti…
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…