![Cover](/media/13263/8777014197.jpg?width=360)
Europaundervisning i hverdagens skole
Praksisformer på fire skoler i Københavnsregionen. Et pædagogisk og forskningsmæssigt pilotprojekt
Mere om bogen
Om bogen
"Europaundervisning i hverdagens skole" er en rapport om et fagligt og tværfagligt udviklingsarbejde med hovedvægt på historie og samfundsfag. Den indgår som del af et europæisk projekt om udvikling af den europæiske dimension i undervisningen og har to formål:
For det første at udvikle en model for forskning i faglig-pædagogiske udviklingsarbejder, der hviler på kendskab til lærerpraksis, således som den tager form under hverdagsskolens ofte vanskelige betingelser.
For det andet at give en konkret og praksisnær beskrivelse af fire læreres faglige og tværfaglige europaundervisning i historie og samfundsfag på fire forskellige klassetrin.
Indholdsmæssigt står undviklingen af lærernes kendskab til og bevidsthed om egen praksis og praksisform og udviklingen af elevernes nationale og europæiske bevidsthed i centrum.
Denne bog henvender sig til lærere i folkeskolen og på seminarierne, der gennem viden om andres praksis søger at udvikle deres egen, og til alle, der gennem refleksion over beskreven praksis søger at udvikle brugbare teorier om pædagogisk praksis.
Lærerrapporter: Inger Jacobsen, Birthe Såby Pedersen, Birgitte Warming og Marianne Poulsen.
Forlaget skriver:
8 juli 2024
Ny forskningsfestival: Sandbjergmødet
Du er inviteret til den nye forskningsfestival: Sandbjergmødet. For kun 95 kr. giver Sandbjerg Gods dig muligheden…
3 juni 2024
Lagersalg 4. juni
Sæt kryds i kalenderen og kig forbi, når vi holder stort flyttelagersalg igen tirsdag den 4. juni 2024 fra kl. 13:00 til 18:0…
29 maj 2024
Bogtorsdag 6. juni
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 6. juni kl. 16-17 …