Erhvervsuddannelsernes kvalifikationskrav med hensyn til matematik
Mere om bogen
Om bogen
Et centralt spørgsmål i undersøgelsen er: "Hvordan gives grundfagene på teknisk skole den særlige status, at her lærer man som elev noget, man ikke lærer andre steder?"
Undersøgelsen fokuserer på, hvordan grundfaget matematik praktiseres inden for forskellige uddannelser på jern- og metalområdet. Inden for disse rammer kan det konstateres, at elever, der kommer direkte fra folkeskolen til teknisk skole, i mindre grad end ældre elever opfatter matematikfagets særlige værdi for de kompetencemål, der skal opnås i en teknisk uddannelse.
Der fremlægges en række råd og anbefalinger til, hvordan grundfagenes tekniske profil kan styrkes, og der peges på den relevans, begrebet "teknisk dannelse" har i denne forbindelse.
Dansk Industri og Dansk Metal har med støtte fra Industriens Uddannelsesråd finansieret undersøgelsen.
Forlaget skriver:
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
5 september 2024
Historien lever i Den Gamle By 5. og 6. oktober
HISTORIEN LEVER 2024 Mød Aarhus Universitetsforlag på den historiske bogfestival HISTOREN LEVER i Den Gamle By den 5. og 6.…