
Dagtilbuddets betydning for børn i udsatte positioner
En del af serien Pædagogisk indblik (2) , og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
DAGTILBUDDETS BETYDNING FOR BØRN I UDSATTE POSITIONER FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG.
Hør podcast og hent ekstramateriale her
Hvad betyder det for børn i udsatte positioner, at de kommer tidligt i dagtilbud og hvilke pædagogiske indsatser viser sig at have betydning for børnenes hverdag, trivsel og udvikling? I forskningsoversigten Dagtilbuddets betydning for børn i udsatte positioner undersøger lektor Kirsten Elisa Petersen den eksisterende forskning på området – herunder læringsmiljø, kvaliteten af det pædagogiske arbejde og pædagogers faglige kompetencer. Hun beskriver, hvad vi kan forstå ved udtrykket ’børn i udsatte positioner’ og kortlægger studier, der har undersøgt betydningen af, at børn fra udsatte boligområder, kommer i dagtilbud.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…
28 juli 2025
Kulturmødet Mors 2025
Find os på KulturVejen i AUtoCampus til dette års Kulturmødet Mors fra den 21. - 23. august. Vi inviterer til en række spænde…
21 maj 2025
Forårets sidste Bogtorsdag 12. juni
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…