Dagtilbuddets betydning for børn i udsatte positioner
En del af serien Pædagogisk indblik (2) , og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
DAGTILBUDDETS BETYDNING FOR BØRN I UDSATTE POSITIONER FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG.
Hør podcast og hent ekstramateriale her
Hvad betyder det for børn i udsatte positioner, at de kommer tidligt i dagtilbud og hvilke pædagogiske indsatser viser sig at have betydning for børnenes hverdag, trivsel og udvikling? I forskningsoversigten Dagtilbuddets betydning for børn i udsatte positioner undersøger lektor Kirsten Elisa Petersen den eksisterende forskning på området – herunder læringsmiljø, kvaliteten af det pædagogiske arbejde og pædagogers faglige kompetencer. Hun beskriver, hvad vi kan forstå ved udtrykket ’børn i udsatte positioner’ og kortlægger studier, der har undersøgt betydningen af, at børn fra udsatte boligområder, kommer i dagtilbud.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
25 november 2025
Årets sidste bogtorsdag!
Årets sidste bogtorsdag er nu lige på trapperne! Vær med, når vi, sammen med Det Kgl. Bibliotek, fejrer forfatterne bag vores…
29 oktober 2025
Kom til bogtorsdag d. 13. november!
Vi er nu klar med novembers bogtorsdag!Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne…
29 september 2025
Kom til Bogtorsdag den 9. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogto…