Aarhus Universitetsforlag
Cover

Dagtilbuddets betydning for børn i udsatte positioner

En del af serien Pædagogisk indblik (2) og fagområdet


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

31 sider ill.
ISBN 978 87 7219 065 5

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

DAGTILBUDDETS BETYDNING FOR BØRN I UDSATTE POSITIONER FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG.

Hent forskningsoversigten 'Dagtilbuddets betydning for børn i udsatte positioner' her

Hvad betyder det for børn i udsatte positioner, at de kommer tidligt i dagtilbud og hvilke pædagogiske indsatser viser sig at have betydning for børnenes hverdag, trivsel og udvikling? I forskningsoversigten Dagtilbuddets betydning for børn i udsatte positioner undersøger lektor Kirsten Elisa Petersen den eksisterende forskning på området – herunder læringsmiljø, kvaliteten af det pædagogiske arbejde og pædagogers faglige kompetencer. Hun beskriver, hvad vi kan forstå ved udtrykket ’børn i udsatte positioner’ og kortlægger studier, der har undersøgt betydningen af, at børn fra udsatte boligområder, kommer i dagtilbud.

 

Tilføjet til kurven

Gå til kassen