
Culture in Language Learning
En del af fagområderne Kulturhistorie og Sprog
Udsolgt fra forlaget
Redigeret af
Hanne Leth Andersen,
Karen Lund og
Karen Risager
Med bidrag af
Hanne Leth Andersen,
Francesco Caviglia,
Claire Kramsch,
Karen Lund,
Karen Risager og
Eva Westin
Mere om bogen
Om bogen
Hvordan indgår kultur i selve sprogkoden, i sprogbrugen og ikke mindst i sproglæring og sprogundervisning?
Hvad vil det sige at lære og at undervise i fremmed- og andetsprog i en globaliseret verden, hvor sprogene spiller en ny rolle både for det enkelte menneske - i kraft af internationalisering af uddannelser og arbejdsliv - og for samarbejdet på tværs af landegrænser?
Klassiske og moderne fremmedsprogsstudier har ikke længere et veldefineret emneområde, og sprog og kultur kan ikke længere defineres ud fra nationer og nationale identiteter. Der må derfor udvikles nye tilgange i nye forskningsområder som fx kulturstudier, antropologi, sociologi, pragmatik og konversationsanalyse.
Problematikken belyses i forhold til fremmedsprogsfagenes historiske udvikling, undervisningstraditioner og sprogtilegnelsesteorier.
Indholdsfortegnelse
Læseprøve
Netop udkommet
Forlaget skriver:
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…
28 juli 2025
Kulturmødet Mors 2025
Find os på KulturVejen i AUtoCampus til dette års Kulturmødet Mors fra den 21. - 23. august. Vi inviterer til en række spænde…
21 maj 2025
Forårets sidste Bogtorsdag 12. juni
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…