Culture in Language Learning
En del af fagområderne Kulturhistorie og Sprog
Udsolgt fra forlaget
Redigeret af
Hanne Leth Andersen,
Karen Lund og
Karen Risager
Med bidrag af
Hanne Leth Andersen,
Francesco Caviglia,
Claire Kramsch,
Karen Lund,
Karen Risager og
Eva Westin
Mere om bogen
Om bogen
Hvordan indgår kultur i selve sprogkoden, i sprogbrugen og ikke mindst i sproglæring og sprogundervisning?
Hvad vil det sige at lære og at undervise i fremmed- og andetsprog i en globaliseret verden, hvor sprogene spiller en ny rolle både for det enkelte menneske - i kraft af internationalisering af uddannelser og arbejdsliv - og for samarbejdet på tværs af landegrænser?
Klassiske og moderne fremmedsprogsstudier har ikke længere et veldefineret emneområde, og sprog og kultur kan ikke længere defineres ud fra nationer og nationale identiteter. Der må derfor udvikles nye tilgange i nye forskningsområder som fx kulturstudier, antropologi, sociologi, pragmatik og konversationsanalyse.
Problematikken belyses i forhold til fremmedsprogsfagenes historiske udvikling, undervisningstraditioner og sprogtilegnelsesteorier.
Indholdsfortegnelse
Læseprøve
Forlaget skriver:
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
5 september 2024
Historien lever i Den Gamle By 5. og 6. oktober
HISTORIEN LEVER 2024 Mød Aarhus Universitetsforlag på den historiske bogfestival HISTOREN LEVER i Den Gamle By den 5. og 6.…