
En beskrivelse af EDB-projekter vedrørende specialundervisning og rehabilitering
Udsolgt fra forlaget
Redigeret af
Steen Hilling,
Søren Langager og
Esben Wagn Rasmussen
Mere om bogen
Om bogen
De gode traditioner for pædagogisk-psykologisk undersøgelse, udvikling og opfølgning, som præger specialundervisningsområdet, har på mange måder haft en afsmittende virkning på området EDB i specialundervisningen.
Samtidig er der nu ved at være behov for en mere systematisk opsamling af idéer, teorigrundlag, forsøgs- og udviklingsarbejde inden for igangværende projekter vedrørende EDB i specialundervisningen og inden for relevante tiltag i neuropsykologiområdet.
De følgende beskrivelser af EDB-projekter, statusbeskrivelser og mere teoretiske pædagogiske og psykologiske overvejeler omkring EDB i specialundervisning og rehabiblitering er et bidrag til denne udveksling af idéer og erfaringer mellem psykologer og specialpædagoger, der arbejder praktisk og mere forskningspræget med disse problemstillinger.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
24 februar 2025
Årets første Bogtorsdag
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…
17 januar 2025
Forårets Bogtorsdage
I marts genoptager vi de månedlige Bogtorsdage i samarbejde med Det Kgl. Bibliotek i Aarhus. Datoerne arrangementerne frem ti…
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…