Andre mål, nye evalueringsveje
- fordringer til skolen, udfordringer for eleverne
Mere om bogen
Om bogen
Med konkret udgangspunkt i evalueringen af Folkeskolen år 2000 argumenterer denne bog for skolens behov for nye evalueringsmaterialer, der ikke blot - som det er traditionen - fokuserer på snævre faglige færdigheder, men orienterer sig mod bredere tværfaglige kompetenceformer.
Videnssamfundet aktualiserer betydningen af personliggjort faglighed; det vil sige de måder, hvorpå eleverne omsætter og nyttiggør deres faglige viden i personlige udtryksformer, i udveksling og samarbejde med andre samt i udforksning og tolkning af omverdenen.
Ud fra tre vinkler - evalueringstraditionen i skolen, evalueringsstrategier i arbejdsliv og uddannelse uden for skolen og evalueringskriterier i den digitale tidsalder - formuleres en eksemplarisk procedure for kollegiale lærerteams evaluering af elevernes kompetencer på tværs af specifikke fagmål.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
25 november 2025
Årets sidste bogtorsdag!
Årets sidste bogtorsdag er nu lige på trapperne! Vær med, når vi, sammen med Det Kgl. Bibliotek, fejrer forfatterne bag vores…
29 oktober 2025
Kom til bogtorsdag d. 13. november!
Vi er nu klar med novembers bogtorsdag!Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne…
29 september 2025
Kom til Bogtorsdag den 9. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogto…