
En analyse af helhedsundervisning som didaktisk princip
Mere om bogen
Om bogen
Publikationen er et indlæg i debatten omkring undervisningsministeriets "oplæg til overvejelse og debat vedrørende undervisning af elever med generelle indlæringsvanskeligheder" (Undervisningsministeriet 1984).
Der indledes med et koncentreret referat af debatoplægget. Herefter følger en kort redegørelse for forfatternes forståelsesramme, efterfulgt af en kritisk analyse af det didaktiske princip, helhedsundervisningen, der efterfølges af en vurdering af debatoplæggets metodiske forslag, den individuelle læseplan. Der afsluttes med et konkluderende afsnit.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
24 februar 2025
Årets første Bogtorsdag
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…
17 januar 2025
Forårets Bogtorsdage
I marts genoptager vi de månedlige Bogtorsdage i samarbejde med Det Kgl. Bibliotek i Aarhus. Datoerne arrangementerne frem ti…
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…