
Almendidaktiske Betragtninger
Mere om bogen
Om bogen
Afhandlingen er resultatet af forfatterens mangeårige interesse for spørgsmålet om undervisningens almene retfærdiggørelse. I del 1 diskuteres spørgsmålet om undervisningens retfærdiggørelse, især spørgsmålet omkring selve undervisningsindholdets begrundelse. I tilknytning hertil opridses et almendidaktisk program. I del 2 ses specielt på det etiske erfaringsområde, og muligheden for opbygningen af et egentligt etik-curriculum med udgangspunkt i Kohlbergs teori om moraludvikling diskuteres. I del 3 tages det æstetiske erfaringsområde op til nærmere behandling. I del 4 profileres forfatterens pædagogiske teori ved at sætte den i forhold til den norske pædagog Erling Lars Dales forfatterskab.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
29 september 2025
Kom til Bogtorsdag den 9. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogto…
14 august 2025
Kom til Bogtorsdag den 11. september
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…