Almendidaktiske Betragtninger
Mere om bogen
Om bogen
Afhandlingen er resultatet af forfatterens mangeårige interesse for spørgsmålet om undervisningens almene retfærdiggørelse. I del 1 diskuteres spørgsmålet om undervisningens retfærdiggørelse, især spørgsmålet omkring selve undervisningsindholdets begrundelse. I tilknytning hertil opridses et almendidaktisk program. I del 2 ses specielt på det etiske erfaringsområde, og muligheden for opbygningen af et egentligt etik-curriculum med udgangspunkt i Kohlbergs teori om moraludvikling diskuteres. I del 3 tages det æstetiske erfaringsområde op til nærmere behandling. I del 4 profileres forfatterens pædagogiske teori ved at sætte den i forhold til den norske pædagog Erling Lars Dales forfatterskab.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
25 november 2025
Årets sidste bogtorsdag!
Årets sidste bogtorsdag er nu lige på trapperne! Vær med, når vi, sammen med Det Kgl. Bibliotek, fejrer forfatterne bag vores…
29 oktober 2025
Kom til bogtorsdag d. 13. november!
Vi er nu klar med novembers bogtorsdag!Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne…
29 september 2025
Kom til Bogtorsdag den 9. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogto…