
Almendidaktiske Betragtninger
Mere om bogen
Om bogen
Afhandlingen er resultatet af forfatterens mangeårige interesse for spørgsmålet om undervisningens almene retfærdiggørelse. I del 1 diskuteres spørgsmålet om undervisningens retfærdiggørelse, især spørgsmålet omkring selve undervisningsindholdets begrundelse. I tilknytning hertil opridses et almendidaktisk program. I del 2 ses specielt på det etiske erfaringsområde, og muligheden for opbygningen af et egentligt etik-curriculum med udgangspunkt i Kohlbergs teori om moraludvikling diskuteres. I del 3 tages det æstetiske erfaringsområde op til nærmere behandling. I del 4 profileres forfatterens pædagogiske teori ved at sætte den i forhold til den norske pædagog Erling Lars Dales forfatterskab.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
3 april 2025
Bogtorsdag den 10. april
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…
24 februar 2025
Årets første Bogtorsdag
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…
17 januar 2025
Forårets Bogtorsdage
I marts genoptager vi de månedlige Bogtorsdage i samarbejde med Det Kgl. Bibliotek i Aarhus. Datoerne arrangementerne frem ti…