
6. klasse - hvordan går det
En undersøgelse af erfaringer med obligatorisk musikundervisning på 6. klassetrin
Mere om bogen
Om bogen
Problemstilling:
1. Hvilke erfaringer har musiklærerne gjort med hensyn til at gennemføre obligatorisk musikundervisning på 6. klassetrin, og hvad er deres vurdering af udvidelsen?
2. I hvilke henseender er musikfaget - set i forhold til det indsamlede datamateriale - eventuelt blevet styrket, ved at den obligatoriske musikundervisning er blevet udvidet med 1 år?
Indhold:
Forord
1. Baggrund, problemfelt og projektbeskrivelse
2. Musikfaget 1970-94
3. Læserbrevsdebatten
4. Den empiriske undersøgelse - valg af undersøgelsesmetode og planlægning
5. Interviewundersøgelsen - interviewforløb og transkribering af interviews
6. Beskrivelse af kategorier
7. Hovedtendenser
Bibliografi
Netop udkommet
Forlaget skriver:
24 april 2025
Bogtorsdag 8. maj 2025
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
3 april 2025
Bogtorsdag den 10. april
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…
24 februar 2025
Årets første Bogtorsdag
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…