Aarhus Universitetsforlag
Cover

Unge, skole og demokrati

Hovedresultater af ICCS 2016

En del af fagområderne og


Tilgængelige e-bogs-formater: PDF

{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

330 sider
Paperback
ISBN 978 87 7184 427 6

Af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Skoleelever verden over er blevet mere interesserede i politiske og sociale spørgsmål og støtter op om demokratiske værdier, processer og institutioner. Danske elever er blandt dem, som forstår og ved allermest om sociale, politiske og demokratiske emner, om end de kun i relativt lille grad forventer at involvere sig aktivt i samfundet.

Unge, skole og demokrati. Hovedresultater af ICCS 2016 præsenterer resultaterne af the International Civic and Citizenship Education Study, der undersøger skolens opgave med at forberede eleverne til at deltage og tage medansvar i samfundet. Med særligt fokus på Danmark giver bogen en grundig og systematisk indsigt i, hvorledes skolen i et internationalt perspektiv varetager sin opgave som en demokratisk og politisk dannende institution. Bogen belyser og kvalificerer den danske debat om medborgerskab, politisk dannelse og skolens formål.

Pressen skrev

Gunnar Green, Folkeskolen

Det er naturligvis et åbent spørgsmål, om dannelse kan undersøges i en kvantitativ undersøgelse som ICCS 2016. Men det er spændende læsning hele vejen igennem. […] Bogen anbefales som grundbog på læreruddannelsen i kristendomskundskab, livsoplysning og medborgerskab, i samfundsfag og i historie. Og naturligvis som grundlæggende læsning for det samlede område pædagogik og lærerfaglighed.

Læs hele anmeldelsen her: https://www.folkeskolen.dk/646634/demokratiske-verdensmestre

Tilføjet til kurven

Gå til kassen