
Undervisning ku' være et alternativ
- voksenundervisning og sindslidende
Mere om bogen
Om bogen
Bogen er den afsluttende rapport fra et udviklings- og evalueringsprojekt finansieret af Socialministeriet.
Projektet påbegyndtes midt i 1990erne med et dobbelt sigte. Dels tegnes via interview, observationer og spørgeskemaer et billede af praksis i voksenundervisning med sindslidende som deltagere - hvad ser ud til at være typiske mønstre i undervisningssituationen, hvad karakteriserer deltagerne, og hvordan beskriver de selv undervisningens betydning? Dels skitseres i et mere teoretisk perspektiv, hvordan undervisningstilbud kan indplaceres i det socialpsykiatriske og voksenpædagogiske felt, og der peges på mulige veje for fortsat udvikling af undervisningens didaktik og pædagogik.
Dette teoretiske sigte betyder, at rapporten ikke kun henvender sig til dem, der tilrettelægger undervisningsforløb med henblik på voksne sindslidende, men også det voksenpædagogiske område mere bredt. For som i så mange andre sammenhænge er der inspiration at hente i nogle af 'randzonerne', hvor almene problematikker i voksenundervisningen viser sig i mere markant form end andre steder.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
5 maj 2025
Lagersalg 3. juni 2025
Sæt kryds i kalenderen, og kig forbi, når vi holder stort sommerlagersalg tirsdag den 3. juni 2025 fra kl. 12.00 til 18.00. K…
24 april 2025
Bogtorsdag 8. maj 2025
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
3 april 2025
Bogtorsdag den 10. april
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…