Undervisning i udvikling
Didaktik og curriculum i et udviklingsperspektiv i specialundervisning for voksne udviklingshæmmede
Mere om bogen
Om bogen
Formålet med ph.d.-afhandlingen er at synliggøre et undervisningsområde, der har eksisteret som decentral rammelov siden 1980, og som ikke tidligere er undersøgt. Hensigten er at komme nærmere en forståelse af undervisningsområdet og dermed skabe forudsætning for at udvikle på bevidst grundlag.Undersøgelsen vedrører didaktisk forskning. Gennem studiet af mål/middel-relationer gives en systematisk beskrivelse af de fænomener, der kan iagttages på dette område. Afhandlingen tager udgangspunkt i udviklingsperspektivet ved at se bagud og undersøge specialundervisning for voksne med hensyn til didaktik og curriculum i relation til den samfundsmæssige og uddannelsespolitiske udvikling.Afhandlingen rummer endvidere en analyse af specialundervisning for voksne, med fokus på didaktik og curriculum ud fra en undersøgelse af grunduddannelsen for 39 psykisk udviklingshæmmede i Vejle Amt, hvor undervisningsområdet er perspektiveret til tendenser i tiden.
Forlaget skriver:
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…
2 februar 2024
HISTORISKE DAGE 2024 9.-10. marts
Vi glæder os til Historiske Dage 2024 den 9.-10. marts og håber at møde mange af vores historieinteresserede læsere! Dagene b…