![Cover](/media/12330/8788295737.jpg?width=360)
Undervisning af tyrkiske elever i Køge Kommune
En del af serien Københavnerstudier i tosprogethed (Køgeserien bind K3) , og fagområderne DPU, Pædagogik og Sprog
Mere om bogen
Om bogen
I årene 1989-92 gennemførte Danmarks Lærerhøjskoles Center for mulitikulturelle studier en længdeundersøgelse i Køge Kommune. Her fulgte vi de tyrkisktalende børn, som i 1989 begyndte i børnehaveklasser eller 1. klasser, eller som senere kom ind i disse klasser. Længdeundersøgelsen har tre overordnede synsvinkler: en sproglig, en pædagogisk og en sprogsociologisk. Den omfatter såvel udviklingen af tyrkisk og dansk som udviklingen af tosproget (sproglig) kompetence, idet det er en af vores pointer, at tosprogethed er et andet og mere end blot summen af to enkelte sprog.
Reslutaterne fra undersøgelsen offentliggøres i Køgeserien i Københavnerstudier i tosprogethed. Dette bind er nummer 3 i serien og skal ses i sammenhæng med de øvrige. Flere er under udarbejdelse. Som titlen angiver, koncentrerer jeg mig i denne rapport om undervisningen af de tyrkiske elever: dens organisering og gennemførelse og lærernes vurderinger af de resultater, der kom ud af den.
Forlaget skriver:
3 juni 2024
Lagersalg 4. juni
Sæt kryds i kalenderen og kig forbi, når vi holder stort flyttelagersalg igen tirsdag den 4. juni 2024 fra kl. 13:00 til 18:0…
29 maj 2024
Bogtorsdag 6. juni
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 6. juni kl. 16-17 …
19 april 2024
Bogtorsdag den 2. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 2. maj kl. 16-17 i…