Aarhus Universitetsforlag
Cover

Undervisning af tyrkiske elever i Køge Kommune

En del af serien Københavnerstudier i tosprogethed (Køgeserien bind K3) og fagområderne og


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

142 sider
Paperback
ISBN 87 8829 573 7

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

I årene 1989-92 gennemførte Danmarks Lærerhøjskoles Center for mulitikulturelle studier en længdeundersøgelse i Køge Kommune. Her fulgte vi de tyrkisktalende børn, som i 1989 begyndte i børnehaveklasser eller 1. klasser, eller som senere kom ind i disse klasser. Længdeundersøgelsen har tre overordnede synsvinkler: en sproglig, en pædagogisk og en sprogsociologisk. Den omfatter såvel udviklingen af tyrkisk og dansk som udviklingen af tosproget (sproglig) kompetence, idet det er en af vores pointer, at tosprogethed er et andet og mere end blot summen af to enkelte sprog.

Reslutaterne fra undersøgelsen offentliggøres i Køgeserien i Københavnerstudier i tosprogethed. Dette bind er nummer 3 i serien og skal ses i sammenhæng med de øvrige. Flere er under udarbejdelse. Som titlen angiver, koncentrerer jeg mig i denne rapport om undervisningen af de tyrkiske elever: dens organisering og gennemførelse og lærernes vurderinger af de resultater, der kom ud af den.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen