Tosprogede elever
en undervisning i udvikling
En del af serien Københavnerstudier i tosprogethed (15) , og fagområderne DPU og Pædagogik
Udsolgt fra forlaget
Med bidrag af
K.E. Bugge,
J. Gimbel,
Tytte Hetmar og
J.N. Jørgensen
Mere om bogen
Om bogen
Den 26. maj 1987 vedtog Folketinget et udviklingsprogram for folkeskolen og skolen som lokalt kulturcenter.
Denne publikation vedrører udviklingsarbejderne om "fremmedsprogede" elever, som de officielt kaldes. Vi foretrækker de internationalt anvendte og mindre etnocentriske betegnelser sproglige mindretalselever eller tosprogede elever.
Publikationen må betegnes som erfaringsindsamling snarere end evaluering. De vurderinger, der anlægges, har som udgangspunkt udviklingsarbejdernes egne målbeskrivelser. Derudover hviler de på indgående kendskab til områdets udvikling i Danmark såvel som til de internationale forskning vedrørende undervisning af sproglige mindretalselever.
Tytte Hetmar, K.E. Bugge, Jørgen Gimbel, Normann Jørgensen
Forlaget skriver:
5 september 2024
Historien lever i Den Gamle By 5. og 6. oktober
HISTORIEN LEVER 2024 Mød Aarhus Universitetsforlag på den historiske bogfestival HISTOREN LEVER i Den Gamle By den 5. og 6.…
4 september 2024
Efterårets første Bogtorsdag d. 12. september
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste nye udgivelser til sæ…
3 september 2024
Efterårets Bogtorsdage
Efterårets Bogtorsdage Så er vi klar med datoerne for efterårets Bogtorsdage. Hver anden torsdag i hver måned kan du komme n…