Aarhus Universitetsforlag
Cover

Tosprogede elever

en undervisning i udvikling

En del af serien Københavnerstudier i tosprogethed (15) , og fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

191 sider
Paperback
ISBN 87 8829 582 6

Af

Med bidrag af
, , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Den 26. maj 1987 vedtog Folketinget et udviklingsprogram for folkeskolen og skolen som lokalt kulturcenter.

Denne publikation vedrører udviklingsarbejderne om "fremmedsprogede" elever, som de officielt kaldes. Vi foretrækker de internationalt anvendte og mindre etnocentriske betegnelser sproglige mindretalselever eller tosprogede elever.

Publikationen må betegnes som erfaringsindsamling snarere end evaluering. De vurderinger, der anlægges, har som udgangspunkt udviklingsarbejdernes egne målbeskrivelser. Derudover hviler de på indgående kendskab til områdets udvikling i Danmark såvel som til de internationale forskning vedrørende undervisning af sproglige mindretalselever.

Tytte Hetmar, K.E. Bugge, Jørgen Gimbel, Normann Jørgensen

Tilføjet til kurven

Gå til kassen