Aarhus Universitetsforlag
Cover

Symbolic Imprints

Essays on Photography and Visual Culture

En del af fagområdet


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

218 sider ill.
Paperback
ISBN 87 7288 787 7

Redigeret af
og

Med bidrag af
, , , , , , , , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Fotografier fastfryser fortidens virkelighed - og derved adskiller fotografiet sig fra andre former for gengivelse: Ingen vil spørge om en tegning eller et maleri er en løgn eller en manipulation, for vi betragter ikke automatisk tegningens eller maleriets udsagn som sandt, sådan som vi gør med fotografiets.

Den idé, at fotografiet giver en sand gengivelse af virkeligheden, spiller en afgørende rolle for vores måde at forstå og opfatte fotografiske billeder på, og det er denne idé, der hovedsagelig er udgangspunktet for artiklerne i Symbolic Imprints, som i øvrigt omhandler så forskellige emner som de sjældent publicerede fotografier af den victorianske fotograf, Victoria Hawarden, og forholdet mellem fotografi og pornografi.

Indholdsfortegnelse

Introduction

Peter Larsen, Writing about Photographs

Aleš Erjavec, Visual Culture

Jan-Erik Lundström, Realism, Photography and Visual Culture

Carol Mavor, 'In Which the Story Pauses a Little': Clementina, Viscountess Hawarden's Home as Camera Box

Lars Kiel Bertelsen, It's Only a Paper Moon … Re-reading APOLLO Photography in the Light of Digital Imagery

Rune Gade, The Ejaculation Motif: A Discussion of its Iconology in the Light of Works by Andres Serrano

Berkeley Kaite, Man Meets Rabbit: Playboy and Atomic Age Anxiety

Henning Steen Wettendorff, The Visionary Gaze and the Photography of Christer Strömholm

Hubertus von Amelunxen, Reproduction and the Revenant Derrida and Genet

Mette Sandbye, Photographic Anamnesia: The Past in the Present

Régis Durand, What cannot be seen

Notes on Contributors
List of Images

Tilføjet til kurven

Gå til kassen