
Skriftsprogsudvikling hos førskolebørn og skriftsprogsstimulering i børnehaveklassen
Mere om bogen
Om bogen
Opgavens problemformulering:
Jeg må med de iagttagelser jeg i seks 1. klasser har gjort om elevernes læseparathe, forholde mig kritisk til den læseforberedende undervisning, jeg som speciallærer har planlagt og gennemført i børnehaveklassen.
Jeg vil undersøge, om det er muligt ved i børnehaveklassen at inddrage flere skriftsproglige aktiviteter at forberede og motivere eleverne til med lyst og iver at gå i gang med at læse og skrive og at betragte skriftsproget som et kommunikationsmiddel, de kan have gavn af.
Ligeledes vil jeg undersøge, om jeg ved at udvide det snævre syn på sproglieg opmærksomhed, som har dannet grundlag for min undervisning, til i højere grad at lade det omfatte børns udvikling af et distanceret sprog kan stimulere de sprogligt svage børns formuleringsevne.
Endelig vil jeg undersøge, om de børn, der har problemer med grafem/fonem-forbindelsen, kan tilgodeses ved at inddrage bogstaverne i arbejdet med lydende.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
5 maj 2025
Lagersalg 3. juni 2025
Sæt kryds i kalenderen, og kig forbi, når vi holder stort sommerlagersalg tirsdag den 3. juni 2025 fra kl. 12.00 til 18.00. K…
24 april 2025
Bogtorsdag 8. maj 2025
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
3 april 2025
Bogtorsdag den 10. april
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…