
Skolestart for et barn med sprogvanskeligheder
En del af serien Specialpædagogiske tekster (15) , og fagområderne DPU, Pædagogik og Sprog
Mere om bogen
Om bogen
Eksamensopgave, Speciallæreruddannelsen, gren 1, Danmarks Lærerhøjskole.
Da de fleste børn, 94% på landsplan, starter deres skolegang i børnehaveklassen, vil vi opfatte børnehaveklassen som skolestarten. Vi har interesseret os for, hvilken betydning "den samordnede indskoling" har for barnet med sprogvanskeligheder. Med "den samordnede indskoling" henviser vi til en organisation, hvor børnehaveklasse, 1. og 2. klasse samlæser i et vist antal timer om året.
Til at belyse vores emne har vi derfor valgt en 7-årig pige med sprogvanskeligheder, der går i en børnehaveklasse på en skole med "samordnet indskoling".
Grete Addington
Ruth Birnbaum
Cecilie Harrits

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Forlaget skriver:
27 november 2023
Ekstraordinært flyttelagersalg 5. og 6. december i Aarhus
Kig forbi, når vi holder ekstraordinært flyttelagersalg tirsdag den 5. december og onsdag den 6. december – begge dage fra kl…
14 november 2023
Black Friday den 24. november
Black Friday nærmer sig! Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og vær blandt de første til at få besked om vores gode tilbud …
13 november 2023
Bogtorsdag 14. december
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 14. decembe…