Aarhus Universitetsforlag
Cover

Skolestart for et barn med sprogvanskeligheder

En del af serien Specialpædagogiske tekster (15) og fagområderne og


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

72 sider
Paperback
ISBN 87 8731 585 8

Af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Eksamensopgave, Speciallæreruddannelsen, gren 1, Danmarks Lærerhøjskole.

Da de fleste børn, 94% på landsplan, starter deres skolegang i børnehaveklassen, vil vi opfatte børnehaveklassen som skolestarten. Vi har interesseret os for, hvilken betydning "den samordnede indskoling" har for barnet med sprogvanskeligheder. Med "den samordnede indskoling" henviser vi til en organisation, hvor børnehaveklasse, 1. og 2. klasse samlæser i et vist antal timer om året.

Til at belyse vores emne har vi derfor valgt en 7-årig pige med sprogvanskeligheder, der går i en børnehaveklasse på en skole med "samordnet indskoling".

Grete Addington

Ruth Birnbaum

Cecilie Harrits

Cecilie

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. to nye serier, Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier), kunsthistorie og samarbejde med kunst- og kulturmuseer. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget i efteråret 2014, var hun lærer i folkeskolen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 53 55 05 83

cha@unipress.au.dk

Tilføjet til kurven

Gå til kassen