Skolegang for anbragte børn og unge
Mere om bogen
Om bogen
Problemstillinger vedrørende anbragte børns og unges skolegang har ofte været på dagsordenen i de senere år - både blandt politikere, fagfolk og forskere. Diskussionerne har blandt andet været centreret omkring intern skole contra ekstern skole.I denne bog om Skolegang for anbragte børn og unge formidles resultaterne af en undersøgelse, der viser, at en række forhold omkring målgrupper og pædagogiske metoder i såvel socialpædagogikken som undervisningen er langt mere afgørende end spørgsmål om fysiske afstande og selvstændige organisatoriske enheder.Undersøgelsen er baseret på kvalitative metoder. Der er dels tale om kvalitative interview med relevante aktører på de involverede institutioner, dels om analyser af 62 stile fra anbragte børn og unge, hvori de har skrevet om deres ophold på institution og deres undervisning på henholdsvis intern og ekstern skole.
Forlaget skriver:
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…