
Skolegang for anbragte børn og unge
Mere om bogen
Om bogen
Problemstillinger vedrørende anbragte børns og unges skolegang har ofte været på dagsordenen i de senere år - både blandt politikere, fagfolk og forskere. Diskussionerne har blandt andet været centreret omkring intern skole contra ekstern skole.I denne bog om Skolegang for anbragte børn og unge formidles resultaterne af en undersøgelse, der viser, at en række forhold omkring målgrupper og pædagogiske metoder i såvel socialpædagogikken som undervisningen er langt mere afgørende end spørgsmål om fysiske afstande og selvstændige organisatoriske enheder.Undersøgelsen er baseret på kvalitative metoder. Der er dels tale om kvalitative interview med relevante aktører på de involverede institutioner, dels om analyser af 62 stile fra anbragte børn og unge, hvori de har skrevet om deres ophold på institution og deres undervisning på henholdsvis intern og ekstern skole.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…
28 juli 2025
Kulturmødet Mors 2025
Find os på KulturVejen i AUtoCampus til dette års Kulturmødet Mors fra den 21. - 23. august. Vi inviterer til en række spænde…
21 maj 2025
Forårets sidste Bogtorsdag 12. juni
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…