Aarhus Universitetsforlag
Cover

Skolegang for anbragte børn og unge

En del af fagområderne og


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

316 sider
Paperback
ISBN 978 87 7684 042 6

Af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Problemstillinger vedrørende anbragte børns og unges skolegang har ofte været på dagsordenen i de senere år - både blandt politikere, fagfolk og forskere. Diskussionerne har blandt andet været centreret omkring intern skole contra ekstern skole.I denne bog om Skolegang for anbragte børn og unge formidles resultaterne af en undersøgelse, der viser, at en række forhold omkring målgrupper og pædagogiske metoder i såvel socialpædagogikken som undervisningen er langt mere afgørende end spørgsmål om fysiske afstande og selvstændige organisatoriske enheder.Undersøgelsen er baseret på kvalitative metoder. Der er dels tale om kvalitative interview med relevante aktører på de involverede institutioner, dels om analyser af 62 stile fra anbragte børn og unge, hvori de har skrevet om deres ophold på institution og deres undervisning på henholdsvis intern og ekstern skole.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen