
Der skal to til
Om historiefortælling i sproglig vurdering af dansk som andetsprog
En del af serien Københavnerstudier i tosprogethed (35) og fagområderne DPU Pædagogik og Sprog
Mere om bogen
Om bogen
I både børnehaver og skoler bruges mange kræfter på sproglige vurderinger af tosprogede børns dansk. I denne rapport, der er skrevet af en seminarielærer i dansk og dansk som andetsprog, analyseres samtaler mellem skolebegyndere og deres lærere optaget i en testsituation, og grundlaget for at vurdere børnenes sprog diskuteres kritisk. Det konkluderes, at børnenes sprog er påvirket af samtalepartneren i så høj grad, at det ikke giver mening at analysere det isoleret. Denne konklusion har vidtrækkende betydning for såvel udformning af testmateriale og vurderingsformer som for den almindelige lærers praksis.
Forlaget skriver:
6 januar 2021
Tæt på Tænkepauser - Buddha
Onsdag d. 6. januar kl. 20:00 kan du deltage i et gratis webinar, hvor du kan blive klogere på januar måneds Tænkepause Bud…
14 december 2020
Bestil dine julegavebøger i god tid
Bestil bøger på hjemmesiden inden den 17. december, så bør din pakke nå frem til jul. Med venlig hilsen Aarhus Universitet…
3 december 2020
Gratis livestream om Ti kongers tøj
Aarhus Universitetsforlag tilbyder gratis zoom-arrangementer hver måned, hvor en udvalgt bog bliver præsenteret af forfattere…