Aarhus Universitetsforlag
Cover

Der skal to til

Om historiefortælling i sproglig vurdering af dansk som andetsprog

En del af serien Københavnerstudier i tosprogethed (35) og fagområderne og


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

170 sider
Paperback
ISBN 87 7701 990 3

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

I både børnehaver og skoler bruges mange kræfter på sproglige vurderinger af tosprogede børns dansk. I denne rapport, der er skrevet af en seminarielærer i dansk og dansk som andetsprog, analyseres samtaler mellem skolebegyndere og deres lærere optaget i en testsituation, og grundlaget for at vurdere børnenes sprog diskuteres kritisk. Det konkluderes, at børnenes sprog er påvirket af samtalepartneren i så høj grad, at det ikke giver mening at analysere det isoleret. Denne konklusion har vidtrækkende betydning for såvel udformning af testmateriale og vurderingsformer som for den almindelige lærers praksis.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen