Aarhus Universitetsforlag
Cover

Sfo under forandring

Samordning med skolen, pædagogiske funktioner og pædagogmedhjælpernes opgaver

En del af fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

238 sider
Paperback
ISBN 87 7613 043 6

Af
, og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Bogen er resultatet af en landsdækkende undersøgelse, der bygger på svar fra tre spørgeskemaer til aktører med tilknytning til sfo'en: Skoleledere, sfo-ledere og pædagogmedhjælpere. Undersøgelsen er repræsentativ, og udvælgelsen er foregået på grundlag af en tidligere totalundersøgelse af det samlede antal fritidsinstitutioner for børn i alderen seks til ni år.

Undersøgelsen er gennemført som en spørgeskemaundersøgelse med to hovedformål:

- at afdække den aktuelle udvikling på sfo-området i forhold til de pædagogiske opgaver og aktiviteter, herunder samarbejdet med skolen, samt ledernes forventninger til den kurs, samordningen mellem sfo og skole vil tage i de kommende år.

- at belyse det ikke uddannede pædagogiske personale i sfo'en, deres pædagogiske funktioner og deres rolle i det praktiske samarbejde mellem sfo og skole.

Blandt konklusionerne er, at sfo-ledere og skoleledere er enige om, at samarbejdet skal styrkes i de kommende år, men der er nogen uenighed om, på hvilken måde det bedst kan foregå. Og at pædagogmedhjælperne generelt udfører de fleste af deres pædagogiske opgaver i sfo'en på lige vilkår med de uddannede pædagoger.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen