Aarhus Universitetsforlag
Cover

Serious Games in Education

- a Global Perspective

En del af fagområdet


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

203 sider
Paperback
ISBN 978 87 7934 705 2

Redigeret af
, og

Med bidrag af
, , , , , , , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Bogen er på engelsk, og emnet er digitale læringsspil (Serious Games) som et fænomen i den globale uddannelseskultur. Læringsspil har i de senere år fået stigende opmærksomhed såvel i forskningsverdenen som i undervisningsverdenen, hvor der bl.a. har været fokus på, hvilke læringsprocesser og - resultater digitale læringsspil kan understøtte. Bogen udfylder et behov for forskningsresultater samt teoretisk og metodisk refleksion på dette område.

Bogen stiller følgende spørgsmål: Hvordan kan læringsspil forstås og designes, hvordan etablerer de sig på forskellige måder i læring og undervisning lokalt, og hvordan kan spil som en læringskultur undersøges i et globalt perspektiv?

Bogen trækker på data og erfaringer fra forskningsprojektet Serious Games on a Global Market Place (2007-2011, støttet af Det Strategiske Forskningsråd), hvor en række læringsspil var genstand for analyse og udvikling. I projektet blev læringsspil med fokus på bl.a. engelsk- og historieundervisning undersøgt via eksempelvis antropologiske tilgange. I undersøgelserne var der fokus på elevers og læreres roller ift. læringsspil, på læringsspil i skole- og fritidskulturer og på fag og curriculum.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen