Aarhus Universitetsforlag
Cover

Samsnak

- en empirisk undersøgelse med ideer til skriftsproglig kommunikation

En del af serien Specialpædagogiske tekster (19) , og fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

75 sider
Paperback
ISBN 87 8731 597 1

Af
, , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Eksamensopgave ved Speciallæreruddannelsen gren 1.

Med baggrund i en sammenkobling af computere i et netværk undersøges og beskrives et pædagogisk forløb - en skriftlig dialog - udført på nettets elektroniske opslagstavle. Dele af den udskrevne tekst belyses kommunikativt og med udvalgte metoder hentet fra analysen af dansk skriftligt materiale.

Der kommenteres ud fra udviklingspsykologiske, tegnsproglige og dansksproglige synsvinkler. Der afdækkes aspekter omkring brugen af computere i almindelighed samt anføres forslag til deres pædagogiske anvendelse for at øge døve børns skriftsproglige kompetence.

Cecilie Harrits

DSC 0345

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 28 40 50 30

cha@unipress.au.dk

Tilføjet til kurven

Gå til kassen