
Samsnak
- en empirisk undersøgelse med ideer til skriftsproglig kommunikation
En del af serien Specialpædagogiske tekster (19) , og fagområderne DPU og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Eksamensopgave ved Speciallæreruddannelsen gren 1.
Med baggrund i en sammenkobling af computere i et netværk undersøges og beskrives et pædagogisk forløb - en skriftlig dialog - udført på nettets elektroniske opslagstavle. Dele af den udskrevne tekst belyses kommunikativt og med udvalgte metoder hentet fra analysen af dansk skriftligt materiale.
Der kommenteres ud fra udviklingspsykologiske, tegnsproglige og dansksproglige synsvinkler. Der afdækkes aspekter omkring brugen af computere i almindelighed samt anføres forslag til deres pædagogiske anvendelse for at øge døve børns skriftsproglige kompetence.
Cecilie Harrits

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Forlaget skriver:
11 december 2023
Bogtorsdag 14. december
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 14. december…
27 november 2023
Ekstraordinært flyttelagersalg 5. og 6. december i Aarhus
Kig forbi, når vi holder ekstraordinært flyttelagersalg tirsdag den 5. december og onsdag den 6. december – begge dage fra kl…
14 november 2023
Black Friday den 24. november
Black Friday nærmer sig! Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og vær blandt de første til at få besked om vores gode tilbud …