Samsnak
- en empirisk undersøgelse med ideer til skriftsproglig kommunikation
En del af serien Specialpædagogiske tekster (19) , og fagområderne DPU og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Eksamensopgave ved Speciallæreruddannelsen gren 1.
Med baggrund i en sammenkobling af computere i et netværk undersøges og beskrives et pædagogisk forløb - en skriftlig dialog - udført på nettets elektroniske opslagstavle. Dele af den udskrevne tekst belyses kommunikativt og med udvalgte metoder hentet fra analysen af dansk skriftligt materiale.
Der kommenteres ud fra udviklingspsykologiske, tegnsproglige og dansksproglige synsvinkler. Der afdækkes aspekter omkring brugen af computere i almindelighed samt anføres forslag til deres pædagogiske anvendelse for at øge døve børns skriftsproglige kompetence.
Cecilie Harrits
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Forlaget skriver:
19 april 2024
Bogtorsdag den 2. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 2. maj kl. 16-17 i…
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…