
Projektopgavetænkning
Mellem pligt og pensum og lyst og læring
Mere om bogen
Om bogen
Bogen beskriver nogle af de overvejelser, man som lærer må gøre sig, når det handler om arbejdet med projektopgaven. Udgangspunktet er de første, opløftende erfaringer med projektopgaverne. Og et udviklingsarbejde, der havde til hensigt at undersøge, om det er muligt at holde projektopgaverne frie af den stive skabelon. Alternativet kunne være at beholde projektopgaverne som dynamiske, anderledes læreprocesser?
Frode Boye Andersen, lærer, pædagogisk konsulent med skoleudvikling og projektarbejde som arbejdsfelt på DLH i Århus, i samarbejde med Søren Fanø, lærer på Mårslet Skole og Birgit Frederiksen, lærer på Mårslet Skole.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…
28 juli 2025
Kulturmødet Mors 2025
Find os på KulturVejen i AUtoCampus til dette års Kulturmødet Mors fra den 21. - 23. august. Vi inviterer til en række spænde…
21 maj 2025
Forårets sidste Bogtorsdag 12. juni
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…