Aarhus Universitetsforlag
Cover

Peter - en dreng med sprogforstyrrelser

En del af serien Specialpædagogiske tekster (18) og fagområderne og


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

124 sider
Paperback
ISBN 87 8731 596 3

Af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Af forfatternes indledning:

I forbindelse med vort arbejde i en studiegruppe om "anvendt fonologi" kom vi i kontakt med drengen Peter, som går i 1. klasse og er lettere spastisk. Hans primære problem var, at hans sprog var vanskeligt at forstå for hans omgivelser. Vi har fulgt Peter i skole og fritidsinstitution, og i vort afsluttende projekt har vi valgt at beskæftige os med hans problemer. Vi har observeret, at Peter har mange fonologiske fejl, hvorfor vi vil vægte den fonologiske side af sproget og i overvejende grad beskæftige os hermed.

På grundlag af journaloplysninger, egne iagttagelser og undersøgelser er det vort mål med denne opgave:

1: at belyse Peters forskellige udviklingsområder

2: at beskrive Peters fonologiske vanskeligheder

3: at få afklaret, hvorledes det er muligt ud fra vor beskrivelse af drengen og på baggrund af Laheys sprogmodel (1988) at tilrettelægge en pædagogisk handlingsplan, som tilgodeser og afhjælper hans sproglige problemer.

Cecilie Harrits

Cecilie

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. to nye serier, Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier), kunsthistorie og samarbejde med kunst- og kulturmuseer. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget i efteråret 2014, var hun lærer i folkeskolen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 53 55 05 83

cha@unipress.au.dk

Tilføjet til kurven

Gå til kassen