Aarhus Universitetsforlag
Cover

Mundtlighed i fremmedsprogsundervisningen

En del af serien Pædagogisk indblik (5) og fagområdet


Tilgængelige e-bogs-formater: PDF

{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

32 sider
ISBN 978 87 7219 151 5

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

MUNDTLIGHED I FREMMEDSPROGSUNDERVISNINGEN FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG.

Hør podcast og hent ekstramateriale her

Selvom mundtlighed spiller en central rolle i fremmedsprogsundervisningen i Danmark, holder eleverne ofte igen med at tage ordet og kaste sig ud i klassesamtaler på engelsk, tysk eller fransk. Den nye forskningsoversigt i DPU og NCS’ e-bogsserie ’Pædagogisk indblik’ belyser hvorfor og giver samtidig en række bud på, hvordan de mundtlige kompetencer kan styrkes i grundskolens fremmedsprogsundervisning.

Mundtlig kommunikation udgør et særligt kompetenceområde i folkeskolens læseplaner, og den mundtlige kompetence opfattes som central af både lærere og elever. Men det kan være vanskeligt at motivere elever til at deltage mundtligt i undervisningen. Den nye forskningsoversigt ’Mundtlighed i fremmedsprogsundervisningen’ i e-bogsserien ’Pædagogisk indblik' handler om de forskellige udfordringer i fremmedsprogsundervisningen. Den indeholder desuden en oversigt over pædagogiske og didaktiske metoder og tiltag, der er afprøvet i forskningen, og som ser ud til at kunne anvendes til at motivere elever til mundtlighed.

Pressen skrev

Ritzau
Artikel: "Skoleelever tøver med at tage ordet, når der er fremmedsprog på skemaet"
13.05.2020

Tilføjet til kurven

Gå til kassen