Modersmålsundervisning i mindretalssprog i Danmark
En del af serien Københavnerstudier i tosprogethed (29) , og fagområderne DPU, Pædagogik og Sprog
Udsolgt fra forlaget
Redigeret af
Anne Holmen og
J.N. Jørgensen
Med bidrag af
Sivan Aytimur,
Johanne Breuning,
Hayssam Gheith,
Inge Helle,
Shameem Khawaja,
Bergthóra Kristjánsdóttir,
Naziha Lamrini,
Simon Osani,
Meii-Er Wang og
Vicki Würtz
Mere om bogen
Om bogen
Dette bind af Københavnerstudier falder i to halvdele. I den første fortælles 1990ernes historie om modersmålsundervisningen med hovedvægt på tilblivelsen af en egentlig læseplan. I anden del gives en række bud på, hvordan indholdet i undervisningen kan udvikles gennem nye sprogpædagogiske metoder. Et gennemgående tema er ønsket om integraton af modersmålsundervisningen i børnenes øvrige skolegang.
Forlaget skriver:
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…