
Modersmålsundervisning i mindretalssprog i Danmark
En del af serien Københavnerstudier i tosprogethed (29) og fagområderne DPU Pædagogik og Sprog
Redigeret af
Anne Holmen og
J.N. Jørgensen
Med bidrag af
Sivan Aytimur
Johanne Breuning,
Hayssam Gheith,
Inge Helle,
Shameem Khawaja,
Bergthóra Kristjánsdóttir,
Naziha Lamrini,
Simon Osani,
Meii-Er Wang og
Vicki Würtz
Mere om bogen
Om bogen
Dette bind af Københavnerstudier falder i to halvdele. I den første fortælles 1990ernes historie om modersmålsundervisningen med hovedvægt på tilblivelsen af en egentlig læseplan. I anden del gives en række bud på, hvordan indholdet i undervisningen kan udvikles gennem nye sprogpædagogiske metoder. Et gennemgående tema er ønsket om integraton af modersmålsundervisningen i børnenes øvrige skolegang.
Forlaget skriver:
1 februar 2021
Tæt på Tænkepauser - Ord
Tirsdag den 9. februar kl. 20.00 kan du deltage i et gratis webinar, hvor du kan blive klogere på februar måneds Tænkepause…
6 januar 2021
Tæt på Tænkepauser - Buddha
Onsdag d. 6. januar kl. 20:00 kan du deltage i et gratis webinar, hvor du kan blive klogere på januar måneds Tænkepause Bud…
3 december 2020
Gratis livestream om Ti kongers tøj
Aarhus Universitetsforlag tilbyder gratis zoom-arrangementer hver måned, hvor en udvalgt bog bliver præsenteret af forfattere…