Læreruddannelsens didaktik 4
Udsolgt fra forlaget
Redigeret af
Karsten Schnack
Med bidrag af
Johan Fjord Jensen,
Jørgen Aage Jensen,
Finn Mogensen,
John Brink Møller,
Mogens Nielsen og
Gundhild Sestoft
Mere om bogen
Om bogen
Denne bog er den fjerde og sidste publikation inden for den del af Lærerhøjskolens didaktikprogram, der har overskriften "Læreruddannelsens didaktik".
Titlen er bevidst tvetydig, idet der både er tale om didaktiske analyser af og overvejelser over læreruddannelse og mere specifikt undersøgelser af det didaktiske lærestof i læreruddannelsen. Netop i forhold til en læreruddannelse er disse to forhold næppe tjent ved at blive adskilt.
Med 'læreruddannelse' menes der i dette projekt indtil videre uddannelse af lærere til den danske folkeskole. Til gengæld rummer begrebet såvel grunduddannelse som efter/videreuddannelse, da disse områder deler mange problemstillinger og i forhold til fremtidige udfordringer må ses i sammenhæng. Også læreruddannelse må i stadig stigende grad opfattes som en 'livslang' uddannelse.
Det er mit håb, at denne bog (og de øvrige med samme titel) ligesom skriftseriens øvrige bind kan danne afsæt for videre udforskning og afklaring i form af fortsatte kritiske analyser, videnskabelig diskussion og nye forsøg.
Karsten Schnack
Forlaget skriver:
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…