Aarhus Universitetsforlag
Cover

Lær for livet

De deltagende børn og deres trivselsmæssige udvikling

En del af serien Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS (6) , og fagområdet


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

154 sider Findes kun som e-bog og ikke som trykt bog
ISBN 978 87 7219 066 2

Af
, , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

LÆR FOR LIVET FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG

Lær for livet. De deltagende børn og deres trivselsmæssige udvikling præsenterer forskerne resultater fra en undersøgelse af trivselsmønstre og sammenhænge mellem trivsel og læring over mere end to år blandt anbragte børn, der deltager i det landsdækkende læringsprogram Lær for livet.

Der er en positiv sammenhæng mellem et længerevarende fagligt løft i matematik og øget mental trivsel. Samtidig ses et skifte i sammenhæng mellem matematikscore og sociale styrkesider fra negativ på børnenes første læringscamp til positiv på de efterfølgende. Det viser programmets følgeforskning, hvor mere end 400 børn er med i trivselsundersøgelsen.

Blandt øvrige resultater er, at pigerne har flere sociale styrker end drengene, men samtidig også flere emotionelle udfordringer. Over tid øges trivslen for børn i plejefamilier i forhold til deres jævnaldrende, mens børn anbragt på daginstitution eller opholdssted her får flere vanskeligheder.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen