Aarhus Universitetsforlag
Cover

Lixtal og læsbarhed

En del af fagområderne og


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

0 sider
Paperback
ISBN 87 7613 131 9

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Øvelse gør mester, også når det gælder læsning. Derfor er det af allerstørste betydning, at der findes vedkommende og læsbare bøger til indskolingsbørnene. De seneste år er der produceret talrige bøger med lave lixtal, og lærere, forældre, skole- og folkebibliotekarer har med kyshånd taget imod bøgerne, som i stort tal er blevet formidlet til indskolingsbørnene som let læste bøger. Spørgsmålet er blot, om lavt lixede bøger rent faktisk er ensbetydende med meget let læste bøger?

I bogen peges på en række forhold, som bør indgå i en vurdering af læsbarheden i tekster til begynderlæsere. Med de forhold vil den enkelte lærer eller bibliotekar have en baggrund for at foretage en kvalitativ vurdering af tekstens læsbarhed.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen