Læsning på folkeskolens mellemtrin
- resultater fra et tværkommunalt pædagogisk udviklingsarbejde i Hovedstadsområdet, 1995-1998
Mere om bogen
Om bogen
Når det drejer sig om læsning på folkeskolens 3.-5. klassetrin, er læseprøver ikke tilstrækkelige til at belyse de vigtige forskelle mellem eleverne.
Eleverne omsætter deres skriftsproglige færdigheder på kvalitativt forskellig måde i fritiden, og det skaber kompetenceforskelle mellem eleverne.
Der bør bruges undervisningstid på at synliggøre disse forskellige måder for eleverne, så de kan udvikle en bred fælles forståelse for, hvordan skriftsproglige færdigheder giver nye handlemuligheder - også uden for skolen.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
25 november 2025
Årets sidste bogtorsdag!
Årets sidste bogtorsdag er nu lige på trapperne! Vær med, når vi, sammen med Det Kgl. Bibliotek, fejrer forfatterne bag vores…
29 oktober 2025
Kom til bogtorsdag d. 13. november!
Vi er nu klar med novembers bogtorsdag!Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne…
29 september 2025
Kom til Bogtorsdag den 9. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogto…