Lærerkollegial aktivitet i folkeskolen
Et begivenhedsbaseret perspektiv
En del af serien Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS , og fagområderne Pædagogik og Uddannelse
Mere om bogen
Om bogen
LÆRERKOLLEGIAL AKTIVITET I FOLKESKOLEN FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG.
Bogen findes også kapitelvis som Open Access hos JSTOR.
De senere år har der i flere kommuner og skoler været fokus på at udvikle lærerkollegial aktivitet og samarbejde. Der mangler dog aktuelle perspektiver på, hvordan samarbejdet faktisk foregår, og hvilken betydning det har for lærernes praksis.
På baggrund af en analyse af fem læreres kollegiale aktivitet på tre forskellige skoler undersøger Lærerkollegial aktivitet i folkeskolen lærernes samarbejde og relationer i en sammensat hverdag og peger på, hvilke dynamikker der har indflydelse på samarbejdet. Udgivelsen går tæt på både de formelle og uformelle dimensioner af den kollegiale aktivitet og bidrager med ny indsigt i kompleksiteten af samarbejdet og dets betydning for skoleudvikling.
Forlaget skriver:
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
5 september 2024
Historien lever i Den Gamle By 5. og 6. oktober
HISTORIEN LEVER 2024 Mød Aarhus Universitetsforlag på den historiske bogfestival HISTOREN LEVER i Den Gamle By den 5. og 6.…
4 september 2024
Efterårets første Bogtorsdag d. 12. september
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nye udgivelser til sæsonens…