
Lær for livet
De deltagende børn og deres trivselsmæssige udvikling
En del af serien Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS (6) og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
LÆR FOR LIVET FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG
I Lær for livet. De deltagende børn og deres trivselsmæssige udvikling præsenterer forskerne resultater fra en undersøgelse af trivselsmønstre og sammenhænge mellem trivsel og læring over mere end to år blandt anbragte børn, der deltager i det landsdækkende læringsprogram Lær for livet.
Der er en positiv sammenhæng mellem et længerevarende fagligt løft i matematik og øget mental trivsel. Samtidig ses et skifte i sammenhæng mellem matematikscore og sociale styrkesider fra negativ på børnenes første læringscamp til positiv på de efterfølgende. Det viser programmets følgeforskning, hvor mere end 400 børn er med i trivselsundersøgelsen.
Blandt øvrige resultater er, at pigerne har flere sociale styrker end drengene, men samtidig også flere emotionelle udfordringer. Over tid øges trivslen for børn i plejefamilier i forhold til deres jævnaldrende, mens børn anbragt på daginstitution eller opholdssted her får flere vanskeligheder.
Indholdsfortegnelse
Forlaget skriver:
6 januar 2021
Tæt på Tænkepauser - Buddha
Onsdag d. 6. januar kl. 20:00 kan du deltage i et gratis webinar, hvor du kan blive klogere på januar måneds Tænkepause Bud…
14 december 2020
Bestil dine julegavebøger i god tid
Bestil bøger på hjemmesiden inden den 17. december, så bør din pakke nå frem til jul. Med venlig hilsen Aarhus Universitet…
3 december 2020
Gratis livestream om Ti kongers tøj
Aarhus Universitetsforlag tilbyder gratis zoom-arrangementer hver måned, hvor en udvalgt bog bliver præsenteret af forfattere…