
Kategoriseringsmodel for sygeplejestuderendes læreprocesser
- et arbejdsredskab for studerende og deres kliniske vejledere
Mere om bogen
Om bogen
Udgivet af Forskningsprogrammet Kompetenceudvikling i et livslangt perspektiv, under Learning Lab Denmark, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole og Psykiatrien, Region Sjælland
Pris: 25 kr. (inkl. moms) + porto pr. stk. ved køb af 1-9 stk
Pris: 15 kr. (inkl. moms) + porto pr. stk. Ved køb af 10 stk. eller
derover
I hæftet beskriver forfatteren en kategoriseringsmodel for
sygeplejestuderendes læreprocesser i interaktion med psykiatriske
patienter. Den er udviklet i forbindelse med hendes ph.d.-projekt
Uddannelse til professionsbachelor i sygepleje.
I hæftet forklarer forfatteren, bl.a. via eksempler fra praksis,
hvordan sygeplejestuderende og deres kliniske vejledere kan bruge
kategoriseringsmodellen som et lærings- og undervisningsredskab i
forbindelse med de studerendes kliniske uddannelse i psykiatri.
Forfatteren argumenterer for, at anvendelse af modellen kan skabe
grundlag for at udnytte de studerendes læremuligheder optimalt og
dermed effektivisere uddannelsen.
Kategoriseringsmodellen kan også anvendes i andre uddannelser, hvor
interaktion med mennesker er en væsentlig del af professionens
arbejde, f.eks. i de grundlæggende social- og sundhedsuddannelser
og i pædagoguddannelsen.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…
28 juli 2025
Kulturmødet Mors 2025
Find os på KulturVejen i AUtoCampus til dette års Kulturmødet Mors fra den 21. - 23. august. Vi inviterer til en række spænde…
21 maj 2025
Forårets sidste Bogtorsdag 12. juni
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…