
Kategoriseringsmodel for sygeplejestuderendes læreprocesser
- et arbejdsredskab for studerende og deres kliniske vejledere
Mere om bogen
Om bogen
Udgivet af Forskningsprogrammet Kompetenceudvikling i et livslangt perspektiv, under Learning Lab Denmark, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole og Psykiatrien, Region Sjælland
Pris: 25 kr. (inkl. moms) + porto pr. stk. ved køb af 1-9 stk
Pris: 15 kr. (inkl. moms) + porto pr. stk. Ved køb af 10 stk. eller
derover
I hæftet beskriver forfatteren en kategoriseringsmodel for
sygeplejestuderendes læreprocesser i interaktion med psykiatriske
patienter. Den er udviklet i forbindelse med hendes ph.d.-projekt
Uddannelse til professionsbachelor i sygepleje.
I hæftet forklarer forfatteren, bl.a. via eksempler fra praksis,
hvordan sygeplejestuderende og deres kliniske vejledere kan bruge
kategoriseringsmodellen som et lærings- og undervisningsredskab i
forbindelse med de studerendes kliniske uddannelse i psykiatri.
Forfatteren argumenterer for, at anvendelse af modellen kan skabe
grundlag for at udnytte de studerendes læremuligheder optimalt og
dermed effektivisere uddannelsen.
Kategoriseringsmodellen kan også anvendes i andre uddannelser, hvor
interaktion med mennesker er en væsentlig del af professionens
arbejde, f.eks. i de grundlæggende social- og sundhedsuddannelser
og i pædagoguddannelsen.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
24 februar 2025
Årets første Bogtorsdag
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…
17 januar 2025
Forårets Bogtorsdage
I marts genoptager vi de månedlige Bogtorsdage i samarbejde med Det Kgl. Bibliotek i Aarhus. Datoerne arrangementerne frem ti…
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…