Kategoriseringsmodel for sygeplejestuderendes læreprocesser
- et arbejdsredskab for studerende og deres kliniske vejledere
Mere om bogen
Om bogen
Udgivet af Forskningsprogrammet Kompetenceudvikling i et livslangt perspektiv, under Learning Lab Denmark, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole og Psykiatrien, Region Sjælland
Pris: 25 kr. (inkl. moms) + porto pr. stk. ved køb af 1-9 stk
Pris: 15 kr. (inkl. moms) + porto pr. stk. Ved køb af 10 stk. eller
derover
I hæftet beskriver forfatteren en kategoriseringsmodel for
sygeplejestuderendes læreprocesser i interaktion med psykiatriske
patienter. Den er udviklet i forbindelse med hendes ph.d.-projekt
Uddannelse til professionsbachelor i sygepleje.
I hæftet forklarer forfatteren, bl.a. via eksempler fra praksis,
hvordan sygeplejestuderende og deres kliniske vejledere kan bruge
kategoriseringsmodellen som et lærings- og undervisningsredskab i
forbindelse med de studerendes kliniske uddannelse i psykiatri.
Forfatteren argumenterer for, at anvendelse af modellen kan skabe
grundlag for at udnytte de studerendes læremuligheder optimalt og
dermed effektivisere uddannelsen.
Kategoriseringsmodellen kan også anvendes i andre uddannelser, hvor
interaktion med mennesker er en væsentlig del af professionens
arbejde, f.eks. i de grundlæggende social- og sundhedsuddannelser
og i pædagoguddannelsen.
Forlaget skriver:
19 april 2024
Bogtorsdag den 2. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 2. maj kl. 16-17 i…
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…