
Integration af IT i folkeskolens undervisning
Mere om bogen
Om bogen
Integration af IT i folkeskolens undervisning rummer beskrivelser og diskussioner af de danske resultater af deltagelsen i en international kvalitativ undersøgelse af innovativ pædagogisk praksis.
Udgivelsen indeholder seks artikler, der tilsammen beskriver og perspektiverer undersøgelsens resultater. Her præsenteres det internationale forskningskoncept, og det diskuteres, hvorvidt inddragelsen af IT i undervisningen bidrager til at skabe forbedrede betingelser for undervisningsdifferentiering og udvikling af en række moderne kompetencer blandt eleverne. Undersøgelsen perspektiveres ligeledes i forhold til forståelser af barrierer for integration af IT og sammenhænge mellem forskellige forståelser af samfundsudvikling og pædagogik.
Udgivelsen indeholder tillige seks forskningsrapporter fra de danske casestudier af forløb og projekter på seks danske folkeskoler.
Forlaget skriver:
18 maj 2022
Bogtorsdag 2. juni
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 2. juni kl…
11 maj 2022
Tillykke til Else Roesdahl med Erik Westerby-prisen
Torsdag den 12. maj 2022 modtager Else Roesdahl, professor emeritus ved Aarhus Universitet, den største pris inden for arkæol…
11 april 2022
Bogtorsdag 5. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 5. maj kl.…