Hvad lærer de studerende, hvordan lærer de, og hvad fører uddannelsen til?
Kulturelle betydningsstrukturer og udvikling af sygeplejekompetence
Udsolgt fra forlaget
Redigeret af
Winnie Grønsved
Med bidrag af
Helge Dohn,
Winnie Grønsved,
Per Fibæk Laursen og
Kirsten Reisby
Mere om bogen
Om bogen
Rapporten beskriver resultaterne fra et forskningsprojekt, der søger at besvare spørgsmålene: Hvordan lærer de studerende, og hvad lærer de på det pædagogiske kandidatstudium på henholdsvis DPU og KU. Resultaterne stammer fra, at de studerende dels har besvaret spørgeskemaer, dels skrevet logbøger i 2002 og 2003.
Et af hovedformålene var at skabe et materiale, der kunne danne baggrund for at genoverveje studiernes tilrettelæggelse og studiemiljø. Blandt resultaterne kan fremhæves, at den dominerende undervisningsform er forelæsning, mens de studerende finder, at læring overvejende finder sted ved selvaktivitet. Desuden at et fagligt socialt studiemiljø stort set er fraværende på begge universiteter.
I rapporten uddybes disse restultater blandt andet ved at beskrive de studerendes forslag til forbedringer af studier og arbejdsmiljø.
Forlaget skriver:
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
5 september 2024
Historien lever i Den Gamle By 5. og 6. oktober
HISTORIEN LEVER 2024 Mød Aarhus Universitetsforlag på den historiske bogfestival HISTOREN LEVER i Den Gamle By den 5. og 6.…