Aarhus Universitetsforlag
Cover

Hvad lærer de studerende, hvordan lærer de, og hvad fører uddannelsen til?

Kulturelle betydningsstrukturer og udvikling af sygeplejekompetence

En del af fagområderne og


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

94 sider
Paperback
ISBN 978 87 7613 138 8

Redigeret af

Med bidrag af
, og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Rapporten beskriver resultaterne fra et forskningsprojekt, der søger at besvare spørgsmålene: Hvordan lærer de studerende, og hvad lærer de på det pædagogiske kandidatstudium på henholdsvis DPU og KU. Resultaterne stammer fra, at de studerende dels har besvaret spørgeskemaer, dels skrevet logbøger i 2002 og 2003.

Et af hovedformålene var at skabe et materiale, der kunne danne baggrund for at genoverveje studiernes tilrettelæggelse og studiemiljø. Blandt resultaterne kan fremhæves, at den dominerende undervisningsform er forelæsning, mens de studerende finder, at læring overvejende finder sted ved selvaktivitet. Desuden at et fagligt socialt studiemiljø stort set er fraværende på begge universiteter.

I rapporten uddybes disse restultater blandt andet ved at beskrive de studerendes forslag til forbedringer af studier og arbejdsmiljø.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen