![Cover](/media/12417/9788777770012_cover.jpg?width=360)
Et helhedspræget sprogsyn på fonologiske vanskeligheder
En del af serien Specialpædagogiske tekster (21) , og fagområderne DPU og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Indholdsfortegnelse:
1. Problemformulering
2. Opgavebeskrivelse
3. Talepædagogens arbejdsområde
4. Sproget i kommunikationssammenhæng
5. Sprogtilegnelse
6. Udviklingen af sprogets syntaks
7. Sprogfunktioner
8. Den fonetiske udvikling
9. Fonologiske processer
10. Kritiske forudsætninger for læsning
11. Begrundelse for valg af tests
12. To cases
13. Talepædagogisk handleplan
14. Konklusion
15. Litteraturliste
16. Bilag
Cecilie Harrits
![DSC 0345](/media/19991/dsc_0345.jpg?width=1024)
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Forlaget skriver:
8 juli 2024
Ny forskningsfestival: Sandbjergmødet
Du er inviteret til den nye forskningsfestival: Sandbjergmødet. For kun 95 kr. giver Sandbjerg Gods dig muligheden…
3 juni 2024
Lagersalg 4. juni
Sæt kryds i kalenderen og kig forbi, når vi holder stort flyttelagersalg igen tirsdag den 4. juni 2024 fra kl. 13:00 til 18:0…
29 maj 2024
Bogtorsdag 6. juni
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 6. juni kl. 16-17 …