Et helhedspræget sprogsyn på fonologiske vanskeligheder
En del af serien Specialpædagogiske tekster (21) , og fagområderne DPU og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Indholdsfortegnelse:
1. Problemformulering
2. Opgavebeskrivelse
3. Talepædagogens arbejdsområde
4. Sproget i kommunikationssammenhæng
5. Sprogtilegnelse
6. Udviklingen af sprogets syntaks
7. Sprogfunktioner
8. Den fonetiske udvikling
9. Fonologiske processer
10. Kritiske forudsætninger for læsning
11. Begrundelse for valg af tests
12. To cases
13. Talepædagogisk handleplan
14. Konklusion
15. Litteraturliste
16. Bilag
Cecilie Harrits
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Forlaget skriver:
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…