Fremmedsprog i projektopgaven
Erfaringer fra Brøndbyundersøgelsen
Mere om bogen
Om bogen
Praksis viser, at tværfaglige projekter nemt risikerer at blive uden faglig kvalitet, og at det for at sikre denne er vigtigt, at fagene spiller med. Der er derfor her set nærmere på samspillet mellem fremmedsprog og projektopgaven ved en undersøgelse af, hvordan elever i 10. klasse har benyttet deres viden om fremmedsprog i den tværfaglige projektopgave. I hvilket omfang har de fx brugt fremmedsprogede kilder? Har det påvirket bedømmelsen? Hvad kan man som lærer gøre i vejledningen for at øge elevernes opmærksomhed over for brug af faglig viden i tværfaglig sammenhæng? Hvilke udviklingsmuligheder giver interaktion mellem faglighed og tværfaglighed for såvel fremmedsprogsundervisningen som for projektarbejdsformen?
Forlaget skriver:
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…
2 februar 2024
HISTORISKE DAGE 2024 9.-10. marts
Vi glæder os til Historiske Dage 2024 den 9.-10. marts og håber at møde mange af vores historieinteresserede læsere! Dagene b…
15 januar 2024
Julius Bomholt-Prisen
Kulturministeriets forskningspris, Julius Bomholt-Prisen, bliver den 17. januar 2024 overrakt til arkæolog og forskningschef…