
Forskningskortlægning og forskervurdering af skandinavisk forskning i året 2006 i institutioner for de 0-6 årige
Mere om bogen
Om bogen
Denne rapport kortlægger og vurderer den skandinaviske forskning i 2006 i institutioner for de 0-6 årige (førskolen). Såvel metoden i selve forskningskortlægningen, som vurderingen beskrives. Afslutningsvis gennemgås konsekvenserne af resultaterne, hvorfor rapporten har bred interesse for praktikere, forskere, politikere og policy-makers.
Et flertal af studierne i 2006 beskæftiger sig med kvaliteten af den pædagogiske virksomhed i institutionerne. Over halvdelen af studierne drejer sig om de voksne i institutionerne, ikke om børnene. Kun syv undersøgelser belyser, hvad "der virker?". Flertallet af undersøgelserne anvender kvalitative metoder. Hvor kvantitative undersøgelser anvendes, har de overvejende en deskriptiv karakter. Kun syv undersøgelser beskæftiger sig med interventions- eller programevalueringer.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
29 september 2025
Kom til Bogtorsdag den 9. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogto…
14 august 2025
Kom til Bogtorsdag den 11. september
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…