Aarhus Universitetsforlag
Cover

Forskningskortlægning og forskervurdering af skandinavisk forskning i året 2006 i institutioner for de 0-6 årige

En del af fagområderne og


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

83 sider
Paperback
ISBN 978 87 7684 249 9

Af
, , , , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Denne rapport kortlægger og vurderer den skandinaviske forskning i 2006 i institutioner for de 0-6 årige (førskolen). Såvel metoden i selve forskningskortlægningen, som vurderingen beskrives. Afslutningsvis gennemgås konsekvenserne af resultaterne, hvorfor rapporten har bred interesse for praktikere, forskere, politikere og policy-makers.

Et flertal af studierne i 2006 beskæftiger sig med kvaliteten af den pædagogiske virksomhed i institutionerne. Over halvdelen af studierne drejer sig om de voksne i institutionerne, ikke om børnene. Kun syv undersøgelser belyser, hvad "der virker?". Flertallet af undersøgelserne anvender kvalitative metoder. Hvor kvantitative undersøgelser anvendes, har de overvejende en deskriptiv karakter. Kun syv undersøgelser beskæftiger sig med interventions- eller programevalueringer.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen