
Erhvervsuddannelsernes kvalifikationskrav med hensyn til matematik
Mere om bogen
Om bogen
Et centralt spørgsmål i undersøgelsen er: "Hvordan gives grundfagene på teknisk skole den særlige status, at her lærer man som elev noget, man ikke lærer andre steder?"
Undersøgelsen fokuserer på, hvordan grundfaget matematik praktiseres inden for forskellige uddannelser på jern- og metalområdet. Inden for disse rammer kan det konstateres, at elever, der kommer direkte fra folkeskolen til teknisk skole, i mindre grad end ældre elever opfatter matematikfagets særlige værdi for de kompetencemål, der skal opnås i en teknisk uddannelse.
Der fremlægges en række råd og anbefalinger til, hvordan grundfagenes tekniske profil kan styrkes, og der peges på den relevans, begrebet "teknisk dannelse" har i denne forbindelse.
Dansk Industri og Dansk Metal har med støtte fra Industriens Uddannelsesråd finansieret undersøgelsen.
Forlaget skriver:
22 maj 2023
Lagersalg den 7. og 8. juni
Kig forbi, når vi holder lagersalg onsdag den 7. juni og torsdag den 8. juni - begge dage kl. 13.00 til 17.00.Her kan du købe…
15 maj 2023
Bogtorsdag 8. juni
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 8. juni kl.…
17 april 2023
Bogtorsdag 11. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 11. maj kl.…