Aarhus Universitetsforlag
Cover

ePIRLS 2016

En international undersøgelse om læsning af informerende onlinetekster i 4. klasse

En del af fagområdet


Tilgængelige e-bogs-formater: PDF

{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

253 sider Findes kun som e-bog og ikke som trykt bog.
ISBN 978 87 7184 426 9

Af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

EPIRLS 2016 FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG.

Verden har oplevet en digital revolution, hvor mængden af oplysninger på internettet er eksploderet, samtidig med at de elektroniske apparater, der kan tilgå disse oplysninger, både er blevet teknisk mere avancerede og er kommet ned i et prisleje, som gør dem tilgængelige for stort set alle.

Også i skolen har man taget dette redskab til sig, og eleverne arbejder aktivt med at anvende elektronisk databehandling. Det har forstærket behovet for at vide mere om, hvordan digitale tekster anvendes, og hvordan eleverne er forberedt til at arbejde med dem.

ePIRLS-undersøgelsen er den første store, internationale undersøgelse af, hvordan 10-årige elever er rustet til at bruge dette nye arbejdsredskab. Den er en udvidelse af PIRLS-undersøgelsen fra 2016, hvor også hovedresultaterne fra ePIRLS er rapporteret. ePirls 2016 nuancerer resultaterne og går i dybden med nye analyser – ofte i et skandinavisk perspektiv.

Danske 10-årige har nogle af de bedste forudsætninger i verden for at arbejde med elektroniske tekster både i skolen og derhjemme. Resultaterne tyder dog på, at det ikke så meget er eksponeringen for tekster på skærm, som forbereder vore elever til at kunne anvende dem, men snarere at det er de samme grundlæggende kompetencer, der er i spil, uanset om der læses på skærm eller på papir.

 

 

Tilføjet til kurven

Gå til kassen